Ovogodišnja tema Festivala znanosti je ŽIVOT!
Moto festivala je rečenica Johna Lenona: "Život je ono što se događa dok smo mi zauzeti pravljenjem drugih planova."
Stoga, nemojte propustiti događanja u sklopu FZ2022 na našem Odjelu! 🙂
1) Vodič kroz znanstvenu publicistiku za autostopere
Voditelji: izv. prof. dr. sc. Jadranka Stojanovski , dr. sc. Neven Pintaric
Što se u znanosti dešava na putu od postavljanja pitanja do pronalaženja odgovora na njih? Kroz kakav proces prolazi neko znanstveno istraživanje i izvještavanje o dobivenim rezultatima? Na ova pitanja pokušat ćemo odgovoriti tako da slušatelja provedemo kroz cjeloviti životni ciklus znanstvene publikacije, ističući važnost otvorenosti i dijeljenja.
Prvi dio izlaganja posvetit ćemo dizajnu znanstvenog istraživanja. U drugom dijelu, posebnu pozornost dati ćemo istraživačkim podacima, njihovom značaju, vrstama, načinima procesiranja i obrade te mogućnostima dijeljenja i ponovne uporabe, slijedeći FAIR načela. U trećem dijelu fokusirat ćemo se na izvještavanje, tj. pisanje i objavu znanstvenog rada, pojašnjavajući korake kroz koje prolazi, od rukopisa do objavljene publikacije. Osvrnut ćemo se i na načine “mjerenja” utjecaja određenog znanstvenog rada.
2) Život jedne lutke: Pinokio
Voditeljica: doc. dr. sc. Martina Dragija Ivanovic
Studenti Odjela za informacijske znanosti Sveučilišta u Zadru, pod mentorstvom nastavnica doc. dr. sc. Martine Dragija Ivanović i doc. dr. sc. Drahomire Cupar i učiteljice razredne nastave, Nataše Petković provest će radionicu promocije i promicanja čitanja kod djece osnovnoškolske dobi. Čitat će se ulomci iz literarnog predloška Pinokio (autor: Carlo Collodi). Nakon čitanja učenici će izraditi lutke i likovne radove na temu pročitanog.
3) Informacijsko ponašanje adolescenata
Voditeljica: dr. sc. Alica Kolaric
Predavanje će predstaviti rezultate istraživanja o informacijskom ponašanju adolescenata u odnosu na ulogu informacija u procesu donošenja informiranih odluka. Informacije imaju važnu ulogu u procesu donošenja odluka jer omogućuju stvaranje novog znanja i dublje razumijevanje situacije donošenja odluke, pa sposobnost uspješnog snalaženja u vlastitom informacijskom okruženju utječe na odluke adolescenata u svakodnevnom životu. Zato su pitanja o načinu interakcije adolescenata s informacijama i o načinu na koji vrednuju kvalitetu stečenih informacija od iznimne važnosti. Poznati pojam informirane odluke izražava uvjerenje da donošenje odluka treba zasnivati na relevantnom znanju i u skladu s vlastitim vrijednostima. Informacije na kojima se informirana odluka zasniva trebaju biti kvalitetne, odnosno točne, aktualne, korisne i važne u kontekstu odluke koja se donosi. Istodobno, suvremeno informacijsko okruženje prezasićeno je informacijama, pa odgovarajuća informiranost o nekoj temi postaje pravi izazov, jednako kao i donošenje informiranih odluka.