Odjel za informacijske znanosti

Festival znanosti 2022. na Odjelu

Ovogodišnja tema Festivala znanosti je ŽIVOT!

Moto festivala je rečenica Johna Lenona: "Život je ono što se događa dok smo mi zauzeti pravljenjem drugih planova."

Stoga, nemojte propustiti događanja u sklopu FZ2022 na našem Odjelu! 🙂

1) Vodič kroz znanstvenu publicistiku za autostopere

Voditelji: izv. prof. dr. sc. Jadranka Stojanovski , dr. sc. Neven Pintaric

Što se u znanosti dešava na putu od postavljanja pitanja do pronalaženja odgovora na njih? Kroz kakav proces prolazi neko znanstveno istraživanje i izvještavanje o dobivenim rezultatima? Na ova pitanja pokušat ćemo odgovoriti tako da slušatelja provedemo kroz cjeloviti životni ciklus znanstvene publikacije, ističući važnost otvorenosti i dijeljenja.

Prvi dio izlaganja posvetit ćemo dizajnu znanstvenog istraživanja. U drugom dijelu, posebnu pozornost dati ćemo istraživačkim podacima, njihovom značaju, vrstama, načinima procesiranja i obrade te mogućnostima dijeljenja i ponovne uporabe, slijedeći FAIR načela. U trećem dijelu fokusirat ćemo se na izvještavanje, tj. pisanje i objavu znanstvenog rada, pojašnjavajući korake kroz koje prolazi, od rukopisa do objavljene publikacije. Osvrnut ćemo se i na načine “mjerenja” utjecaja određenog znanstvenog rada.

2) Život jedne lutke: Pinokio

Voditeljica: doc. dr. sc. Martina Dragija Ivanovic

Studenti Odjela za informacijske znanosti Sveučilišta u Zadru, pod mentorstvom nastavnica doc. dr. sc. Martine Dragija Ivanović i doc. dr. sc. Drahomire Cupar i učiteljice razredne nastave, Nataše Petković provest će radionicu promocije i promicanja čitanja kod djece osnovnoškolske dobi. Čitat će se ulomci iz literarnog predloška Pinokio (autor: Carlo Collodi). Nakon čitanja učenici će izraditi lutke i likovne radove na temu pročitanog.

3) Informacijsko ponašanje adolescenata

Voditeljica: dr. sc. Alica Kolaric

Predavanje će predstaviti rezultate istraživanja o informacijskom ponašanju adolescenata u odnosu na ulogu informacija u procesu donošenja informiranih odluka. Informacije imaju važnu ulogu u procesu donošenja odluka jer omogućuju stvaranje novog znanja i dublje razumijevanje situacije donošenja odluke, pa sposobnost uspješnog snalaženja u vlastitom informacijskom okruženju utječe na odluke adolescenata u svakodnevnom životu. Zato su pitanja o načinu interakcije adolescenata s informacijama i o načinu na koji vrednuju kvalitetu stečenih informacija od iznimne važnosti. Poznati pojam informirane odluke izražava uvjerenje da donošenje odluka treba zasnivati na relevantnom znanju i u skladu s vlastitim vrijednostima. Informacije na kojima se informirana odluka zasniva trebaju biti kvalitetne, odnosno točne, aktualne, korisne i važne u kontekstu odluke koja se donosi. Istodobno, suvremeno informacijsko okruženje prezasićeno je informacijama, pa odgovarajuća informiranost o nekoj temi postaje pravi izazov, jednako kao i donošenje informiranih odluka.